Deținem o echipă de profesioniști și dotări tehnico-materiale eficiente, datorită cărora încheiem cu clienții noștri parteneriate stabile și reciproc avantajoase prin care aducem un plus de siguranță afacerilor acestora.
Oferim servicii complete pentru îndeplinirea obligațiilor prevăzute de legislația în vigoare, respectiv Legea nr.319/ 2006 privind securitatea și sănătatea în muncă și H.G. nr.1425/ 2006, actualizată, pentru aprobarea Normelor Metodologice de aplicare a legii securității și sănătății în muncă.
Măsurile de protecția muncii (de securitate și sănătate în muncă) – sunt obligatorii prin lege pentru toate sectoarele de activitate, atât publice cât și private. Scopul acestor măsuri este să asigure sănătatea lucrătorilor și să-i țină la adăpost de riscurile profesionale. În esență, prin aceste măsuri se urmărește prevenirea situațiilor de urgență iar în cazul în care ele totuși se produc, instruirea lucrătorilor pentru a ști cum să le gestioneze.
Siguranța și sănătatea în muncă nefiind opționale, inspectorii ITM au datoria de a verifica periodic companiile privind respectarea cerințelor prevăzute de legislație și deruleaza permanent campanii pe linie de SSM sancționând contraventional pe cei care încalcă legea. În situația în care există cazuri grave, soldate cu accidente de muncă (dintre care unele pot avea urmari foarte grave), se poate atrage chiar răspunderea penală a administratorului companiei. Angajatorul poate evita sancționarea de către organele de control, apelând la serviciile externe, cu respectarea prevederilor art. 18 alin. (3) lit. d) din Legea nr. 319/ 2006.
Obiectivul nostru principal este siguranța lucrătorilor și a companiilor clienților nostri.
Ne tratăm clienții cu respect, toți fiind foarte importanți pentru noi, indiferent de mărime sau de domeniul în care își desfășoară activitatea.
- Autorizarea functionării din punct de vedere al sănătății și securității în muncă (conform H.G. 1425/ 2006, Cap.1, Art.3-10);
- Întocmirea documentației și a dosarului privind evaluarea riscurilor de accidente și îmbolnavire profesională (conform H.G. 1425/ 2006,Art. 15(1) si (3));
- Elaborarea și actualizarea planului de prevenire și protecție (conform H.G. 1425/ 2006 Art.15 si Art.46, Anexa 7);
- Elaborarea de instrucțiuni proprii de securitate și sănătate în muncă în functie de specificul activităților și locurilor de muncă (conform H.G. 1425/ 2006, Art. 15(3));
- Stabilirea atribuțiilor și responsabilităților interne în domeniul securității și sănătății în muncă, a criteriilor, condițiilor și numărului lucrătorilor desemnați și a reprezentanților lucrătorilor cu atribuții specifice (conform H.G. 1425/ 2006, Art. 15(4), Art. 20-22, Art. 52-56);
- Elaborarea planului de instruire și testare a personalului la nivelul unității (conform H.G. 1425/ 2006, Art.15, alin. 8);
- Elaborarea dosarului privind tematica de instruire introductiv generală (conform H.G. 1425/ 2006, Art. 83-89);
- Elaborarea dosarului privind tematica de instruire la locul de muncă (conform H.G. 1425/ 2006, Art. 90-95) și tematica de instruire periodică (conform H.G. 1425/ 2006, Art. 96-100);
- Analiza zonelor cu risc ridicat și specific potrivit H.G. 1425/ 2006, Art.101-107 și stabilirea zonelor care necesită semnalizare de sănătate și securitate în muncă conform H.G. 971/ 2006;
- Elaborarea dosarului cu propuneri privind semnalizarea de securitate;
- Elaborarea dosarului de procedură pentru acordarea primului ajutor;
- Întocmirea dosarului cu decizii în domeniul securității și sănătății în muncă;
- Întocmirea semestrială a Raportului de activitate conform HG 1425/ 2006, Anexa 10;
- Fișele individuale de instructaj ale salariatilor.
- Identificarea pericolelor și evaluarea riscurilor pentru fiecare componentă a sistemului de muncă, respectiv: executant, sarcina de muncă, mijloacele de muncă/ echipamentele de muncă și mediul de muncă pe locuri de muncă/ posturi de lucru;
- Elaborarea și actualizarea planului de prevenire și protecție;
- Elaborarea de instrucțiuni proprii pentru completarea si /sau aplicarea reglementărilor de securitate și sănătate în muncă, ținând seama de particularitățile activităților și ale unității/ intreprinderii, precum și ale locurilor de munca/ posturilor de lucru;
- Propunerea atribuțiilor și răspunderilor ce revin lucrătorilor în domeniul securității și sănătății în muncă, corespunzătoare funcțiilor exercitate, care se consemnează în fișa postului, cu aprobarea angajatorului;
- Verificarea cunoașterii și aplicării de către toți lucrătorii, a măsurilor prevazute în planul de prevenire și protecție, precum și a atribuțiilor și responsabilităților ce le revin în domeniul securității și sănătății în muncă, stabilite prin fișa postului;
- Întocmirea unui necesar de documentații cu caracter tehnic de informare și instruire a lucrătorilor în domeniul securității și sănătății în muncă;
- Elaborarea tematicii pentru toate fazele de instruire, stabilirea periodicității adecvate a instruirii pentru fiecare loc de muncă, asigurarea informării și instruirii lucrătorilor în domeniul securității și sănătății în muncă și verificarea cunoașterii și aplicării de către lucrători a informațiilor primite;
- Elaborarea programului de instruire-testare la nivelul întreprinderii și/ sau unității;
- Asigurarea întocmirii planului de acțiune în caz de pericol grav și iminent și asigurarea ca toți lucrătorii să fie instruiți pentru aplicarea lui;
- Evidența zonelor cu risc ridicat și specific;
- Stabilirea zonelor care necesită semnalizare de securitate și sănătate în muncă, stabilirea tipului de semnalizare necesar și amplasarea conform prevederilor H.G. nr. 971/ 2006 privind cerințele minime pentru semnalizarea de securitate și/ sau sănătate la locul de muncă;
- Evidența meseriilor și a profesiilor prevăzute de legislația specifică, pentru care este necesară autorizarea exercitării lor;
- Evidența posturilor de lucru care necesită examene medicale suplimentare;
- Evidența posturilor de lucru care, la recomandarea medicului de medicina muncii, necesită testarea aptitudinilor și/ sau control psihologic periodic;
- Monitorizarea funcționării sistemelor și dispozitivelor de protecție, a aparaturii de măsură și control, precum și a instalațiilor de ventilare sau a altor instalații pentru controlul noxelor în mediul de muncă;
- Verificarea stării de funcționare a sistemelor de alarmare, avertizare, semnalizare de urgență, precum și a sistemelor de siguranță;
- Informarea angajatorului, în scris, asupra deficiențelor constatate în timpul controalelor efectuate la locul de muncă și propunerea de măsuri de prevenire și protecție;
- Întocmirea rapoartelor și/ sau listelor prevăzute de hotărârile Guvernului emise în temeiul art.51, alin. (1), lit. b) din lege, inclusiv cele referitoare la azbest, vibratii, zgomot și șantiere temporare și mobile;
- Evidența echipamentelor de muncă și urmărirea ca verificările periodice și, dacă este cazul, încercările periodice ale echipamentelor de muncă, să fie efectuate de persoane competente, conform prevederilor din H.G. nr. 1146/ 2006 privind cerințele minime de securitate și sănătate pentru utilizarea în muncă de către lucrători a echipamentelor de muncă;
- Identificarea echipamentelor individuale de protecție necesare pentru posturile de lucru din întreprindere și întocmirea necesarului de dotare a lucrătorilor cu echipament individual de protecție, conform prevederilor H.G. nr. 1048/ 2006 privind cerințele minime de securitate și sănătate pentru utilizarea de către lucrători a echipamentelor individuale de protecție la locul de muncă;
- Urmărirea întreținerii, manipulării și depozitării adecvate a echipamentelor individuale de protecție și a înlocuirii lor la termenele stabilite, precum și în celelalte situații prevăzute de H.G. nr. 1048/ 2006;
- Participarea la cercetarea evenimentelor (accidentelor de muncă);
- Întocmirea evidențelor privind accidentele de muncă;
- Elaborarea rapoartelor privind accidentele de muncă suferite de lucrătorii din întreprindere și/sau unitate;
- Urmărirea realizării măsurilor dispuse de către inspectorii de muncă, cu prilejul vizitelor de control si al cercetării evenimentelor;
- Colaborarea cu lucrătorii și/ sau reprezentanții lucrătorilor, serviciile externe de prevenire și protecție, medicul de medicina muncii, în vederea coordonării măsurilor de prevenire și protecție;
- Colaborarea cu lucrătorii desemnați/ serviciile interne/ serviciile externe ai/ ale altor angajatori, în situația în care mai mulți angajatori își desfășoară activitatea în același loc de muncă;
- Urmărirea actualizării planului de avertizare, a planului de protecție și prevenire și a planului de evacuare;
- Propunerea de sancțiuni și stimulente pentru lucrători, pe criteriul îndeplinirii atribuțiilor în domeniul securității și sănătății în muncă;
- Propunerea de clauze privind securitatea și sănătatea în muncă la încheierea contractelor de prestări de servicii cu alți angajatori, inclusiv la cele încheiate cu angajatori străini;
- Întocmirea unui necesar de mijloace materiale pentru desfășurarea activității.