Medicina Muncii

Angajatorul are obligația legală de a asigura supravegherea stării de sănătate a salariaților săi prin servicii medicale specializate în medicina muncii, prin care se evaluează starea de sănătate a acestora la angajare și periodic, cât și riscurile privind îmbolnăvirile profesionale oferind angajaților și angajatorilor soluții optime pentru evitarea apariției bolilor profesionale sau a bolilor legate de profesie.

Serviciile de Medicina Muncii constau în:

  • Inspectarea locurilor de muncă din companii/ instituții și aprecierea obiectivă a condițiilor de muncă în care își desfășoară activitatea angajații;
  • Evaluarea stării de sănătate a angajaților prin examene clinice de specialitate:
    • examen clinic la angajare;
    • examen clinic de adaptare;
    • examen clinic periodic;
    • examen clinic la reluarea activității;
    • examen clinic de bilanț la încetarea activității.
  • Asistență medicală la locul de muncă;
  • Consiliere de specialitate în vederea determinării riscurilor profesionale și a investigațiilor corespunzatoare fiecărui loc de muncă din companie/ instituție, determinarea riscurilor fiind prevăzută de lege ca obligatorie;
  • Monitorizarea din punct de vedere medical a expunerii profesionale și a efectelor biologice ca urmare a expunerii;
  • Supravegherea stării de sănătate a angajaților în funcție de particularitățile expunerii la factorii de risc, evaluarea riscurilor privind bolile profesionale și bolile legate de profesie;
  • Emiterea fișei de aptitudine și întocmirea dosarului medical al angajatului, ca urmare a examenului clinic general și a investigațiilor specifice fiecărui loc de muncă;
  • Recomandări de specialitate privind organizarea muncii, amenajarea ergonomică a locului de muncă, utilizarea în conditii de siguranță a substanțelor utilizate în procesul muncii, precum și repartizarea sarcinilor de muncă, ținând cont de capacitatea și aptitudinile angajaților de a le executa.
Contactati-ne