Conform Legii nr. 319/ 2006 a securității și sănătății în muncă, toti angajatorii au obligația de a evalua riscurile de accidente și îmbolnăviri profesionale în compania/ instituția pe care aceștia o conduc. Această procedură obligatorie, prevăzută de lege, trebuie efectuată de către persoane cu pregătire de specialitate în domeniul securității și sănătății în muncă, în orice unitate, indiferent de domeniul de activitate în care aceasta își desfășoară activitatea, evaluarea riscurilor de accidente și îmbolnăviri profesionale având ca scop principal protejarea sănătății și securității lucrătorilor.
Evaluând riscurile, se diminuează atât posibilitatea de vătămare a lucrătorilor cât și de afectare a mediului ca urmare a activităților legate de muncă. Mai mult decât atât, evaluarea riscurilor , contribuie la menținerea competitivității și productivității.
Prin serviciul nostru extern de securitate și sănătate în muncă, vă oferim servicii profesioniste de consultanță de specialitate privind evaluarea riscurilor de accidente și îmbolnăviri profesionale, evaluarea efectuându-se conform legislației în vigoare, respectiv obligatoriu pentru fiecare loc/ post de muncă în parte și ținându-se cont de faptul că orice angajator are următoarele obligații:
- să evalueze riscurile care pot fi evitate sau care pot cauza accidente sau îmbolnăviri profesionale;
- să informeze și să instruiască angajații proprii privitor la riscurile generale din unitate si la cele specifice fiecărui loc de muncă și să acorde echipamentul individual de protecție adecvat;
- să evalueze riscurile pentru securitatea și sănătatea lucrătorilor, inclusiv la alegerea echipamentelor de muncă, a substanțelor sau preparatelor chimice utilizate și la amenajarea locurilor de muncă;
- să realizeze și să dețină o evaluare a riscurilor pentru securitate și sănătate în muncă, inclusiv pentru acele grupuri sensibile la riscuri specifice.
Evaluarea riscurilor trebuie să fie astfel concepută încât să faciliteze următoarele aspecte:
- identificarea pericolelor existente, în vederea stabilirii măsurilor destinate protejării sănătății și asigurării securității angajaților, în conformitate cu prevederile legale;
- posibilitatea selectării măsurilor optime de prevenire;
- ierarhizarea în funcție de importanță a măsurilor adoptate;
- stabilirea priorităților de acțiune și oportunitatea de a lua măsuri suplimentare, ca urmare a analizării concluziilor evaluarii riscurilor;
- asigurarea că toți factorii relevanti, implicați în procesul de muncă, au fost luati în considerare;
- monitorizarea măsurilor de prevenire și protecție adoptate în baza evaluării riscurilor, care să contribuie efectiv la îmbunătățire stării de securitate și sănătate în muncă.